Blog

10 tips voor supersterke Call to Action

01 dec 2020
Het is mooi wanneer je bezoekers op je website of webshop krijgt. Uiteindelijk wil je dat je bezoekers iets gaan doen: contact opnemen, zich inschrijven voor een nieuwsbrief, zich aanmelden voor een cursus of een product kopen. Je website of webshop is er helemaal op ingericht. Alleen die laatste, zo gewenste actie, blijft uit. Waarom klikt degene dan niet? 
 
Een Call to Action begint met begint met een knop. Echter een call to action is meer dan een ‘lees meer’ of een ‘klik hier’ tekst. In deze blog 10 hoe je een goede call to action kunt vormgeven.
Lees verder

Een website starten? Direct succes!

Bernoud Jonker, 01 nov 2020
Online profileren en ondernemen kan op verschillende manieren. Er zijn bedrijven die online succesvol via social media actief zijn. Een website is in veel gevallen nog steeds een solide basis. De eerste functie van een website is om het bestaan van een organisatie te bevestigen, vervolgens is een website informerend en last-but-not-least kan een website zeer goed gebruikt worden als verkoopkanaal.
 
Steeds meer consumenten zijn online, hier oriënteren ze zich, informeren ze zich en doen ze hun aankopen. Om voor hun zichtbaar te worden is online aanwezigheid belangrijk. Ben je nog niet online dan is het starten van een website een belangrijke eerste stap. In deze blog een 5 stappen uitleg om zelf een website te starten.
Lees verder

Platform als business model

Bernoud Jonker, 01 okt 2020
In de afgelopen jaren zijn er steeds meer bedrijven en businessmodellen ontstaan die als een ‘platform’ functioneren waarbij vraag en aanbod bij elkaar wordt gebracht. Een aantal zeer bekende platformen zijn Uber en AirBNB. Maar er zijn ook kleinere meer lokale voorbeelden te verzinnen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Marktplaats (breed assortiment aan producten), NLvoorelkaar (vrijwilligerswerk), Werkspot (klussenwebsite) en Hondenoppas (honden uitlaten). Het succes achter deze websites is gemakkelijk te verklaren. Consumenten zijn steeds meer online, een platform brengt vragers en aanbieders op een effectieve manier samen. Met het aanbieden van platformdiensten kan geld verdiend worden en het business model lijkt klaar voor de toekomst. Lees verder

Tips om online sterker uit de corona tijd te komen

Bernoud Jonker, 01 sep 2020
In een tijd dat de wereld tot stilstand komt en de business geheel of gedeeltelijk tot stilstand komt worden bedrijven/organisaties voor nieuwe uitdagingen geplaatst en wordt het soms letterlijk overleven. Voor de bedrijven voor wie er nog hoop gloort is het belangrijk om aan die toekomst te gaan werken. Corona is een bedreiging maar ook een kans. Met de rug tegen de muur is het soms makkelijker om moeilijke beslissingen te nemen. In de deze blog een 5-tal tips om juist nu mee aan de slag te gaan. Lees verder

Backoffice met bio-administratie

Bernoud Jonker, 01 aug 2020
Biologische producten in het schap bij winkels worden tegen een hogere prijs verkocht. Logisch want de keten heeft met deze producten met extra aandacht en maatregelen verbouwd en verwerkt. Alle producten met bio op de verpakking worden streng gecontroleerd. Leveranciers (boeren), verwerkers (bedrijven) en verkopers (winkels) krijgen minstens één keer per jaar een controleur over de vloer voor een uitgebreide controle. Voldoet de bedrijfsvoering niet aan alle normen zoals die in de Europese bio-wetgeving staan, dan mag het product niet als bio verkocht worden. Om bio-producten via webshops te verkopen worden er extra eisen aan de procedures en administratieve verwerking gesteld. 
Lees verder

Start je eigen online leeromgeving

Bernoud Jonker, 01 jul 2020
Online leren wordt steeds populairder! Hiervoor zijn twee belangrijke redenen: (1) Life Long Learning wordt steeds belangrijker, (2) techniek ons steeds meer mogelijkheden biedt. Dit biedt kansen voor specialisten die kennis hebben en dat graag willen delen maar ook voor ondernemers die hierin kansen zien. Het aanbieden van online leermogelijkheden is dus interessant, maar vraagt ook kennis en inzicht. In deze blog een aantal belangrijke aandachtspunten op een rijtje. Lees verder

Verbeter je vindbaarheid in 5 stappen

Bernoud Jonker, 01 jun 2020
In gesprekken met onze klanten is het meest terugkerende thema de vindbaarheid. Iedere ondernemer wil met zijn website graag goed gevonden worden en een hoge ranking in Google. Een goede vindbaarheid betekent immers meer bezoekers en daardoor meer potentiële klanten. Gelukkig kunnen we onze klanten hierbij goed helpen en zorgen dat hun ranking verbeterd. Voor een goede vindbaarheid is het belangrijk om te begrijpen hoe Google naar je website kijkt en deze kennis mee neemt in het opzetten en verder ontwikkelen van je website. In deze blog een toelichting hoe je in 5 stappen de vindbaarheid van je website kunt verbeteren en zelfs bovenaan kunt komen te staan. Lees verder

Deze 6 aandachttrekers boosten je verkopen!

Bernoud Jonker, 01 mei 2020
Op het internet is er een strijd om aandacht aan de gang. Er zijn veel websites en veel webshop en dagelijks worden nog weer nieuwe sites hieraan toegevoegd. Al deze sites schreeuwen om aandacht. Consumenten op internet kunnen echter hun tijd en daarmee hun aandacht maar één keer uitgeven. Hoewel de tijd die consumenten op internet doorbrengen nog steeds groeiende is, is de groei van content vele malen groter. De strijd om aandacht zal alleen maar groter worden. Daarnaast lijkt het steeds moeilijker om te focussen, we switchen steeds sneller van het één naar het ander. De vraag is dus hoe krijg je aandacht en hoe houdt je deze vast. Lees verder

Een webshop starten? Direct succes!

Bernoud Jonker, 01 apr 2020
Het corona virus maakte in één keer duidelijk hoe fysiek onze samenleving is. Dit terwijl internet ons ontzettend veel mogelijkheden biedt om online met elkaar in contact te komen en te blijven. Veel winkels moesten hun deuren sluiten ter bescherming van hun klanten en van zichzelf. Voor veel winkels betekent een gesloten winkel geen omzet terwijl de vaste kosten gewoon doorlopen. Een webshop kan hier een perfecte oplossing zijn. Lees verder

10 redenen om vandaag nog een Blog te starten

Bernoud Jonker, 01 mrt 2020
Het schrijven van blogs is een tijdsinvestering. Toch kan het starten van een blog waarde aan je website toevoegen. Het starten van een zakelijke blog biedt veel voordelen. In dit artikel wil ik graag 10 goede redenen geven om hiermee vandaag nog te starten. Lees verder

Factoren die van invloed zijn op uw online vindbaarheid

Bernoud Jonker, 01 feb 2020
Veel online bezoekers zullen  zich breder oriënteren voordat ze een aankoop doen. Een goede website of webshop is daarom belangrijk, dit is immers uw winkel in de online winkelstraat. Voor een goede vindbaarheid spelen meerdere factoren een belangrijke rol. Als website of webshop beheerder is het belangrijk om deze factoren voortdurend in het achterhoofd te houden en actief deze zoveel mogelijk tot hun recht te laten komen. Lees verder

6 Webdesigntrends voor 2020

Bernoud Jonker, 01 jan 2020
De wereld van webdesign is constant in beweging. In deze beweging zijn er twee belangrijke factoren: grafische vormgeving en techniek. Beide factoren gaan vaak hand in hand. In dit artikel een overzicht van de 6 belangrijkste trends. Lees verder

Bespaar op je webdesignkosten met Growth Driven Design

Bernoud Jonker, 01 dec 2019
Internet ontwikkeld zich continue door waarbij het aantal technische mogelijkheden steeds verder toenemen. Tegelijkertijd is vormgeving belangrijk en is sterk trend afhankelijk. Om de website of webshop actueel te houden lijkt het een must om iedere twee tot drie jaar de website te herontwerpen. Het herontwerpen van een website is niet alleen frustrerend maar neemt ook aanzienlijke kosten met zich mee, kost tijd en het resultaat is niet altijd even goed voorspelbaar.  Lees verder

Powered by webXpress