Blog

6 Webdesigntrends voor 2020

Bernoud Jonker, 01 jan 2020
De wereld van webdesign is constant in beweging. In deze beweging zijn er twee belangrijke factoren: grafische vormgeving en techniek. Beide factoren gaan vaak hand in hand. In dit artikel een overzicht van de 6 belangrijkste trends. Lees verder

Bespaar op je webdesignkosten met Growth Driven Design

Bernoud Jonker, 01 dec 2019
Internet ontwikkeld zich continue door waarbij het aantal technische mogelijkheden steeds verder toenemen. Tegelijkertijd is vormgeving belangrijk en is sterk trend afhankelijk. Om de website of webshop actueel te houden lijkt het een must om iedere twee tot drie jaar de website te herontwerpen. Het herontwerpen van een website is niet alleen frustrerend maar neemt ook aanzienlijke kosten met zich mee, kost tijd en het resultaat is niet altijd even goed voorspelbaar.  Lees verder

Zet in iedere fase je (potentiele) klant centraal: See, Think, Do, Care

Bernoud Jonker, 01 nov 2019
Niet iedere bezoeker van een website staat in de startblokken om iets te kopen. Er moet eerst een ‘trigger’ zijn. Soms is dat een koopimpuls bijvoorbeeld wanneer bijvoorbeeld je stofzuiger het plotseling begeeft of je computer het niet meer doet en direct gerepareerd of vervangen moet worden. Dan heb je een echte koopintentie en ga je doelgericht te werk. In de praktijk blijkt dat slechts 1-2% van bezoekers van een site een koopintentie hebben. Dat betekent dat 98% zich nog oriënteert en informatie zoekt over een dienst of product. Dan is een "koop nu!” boodschap al gauw opdringerig en bied je niet de informatie die gezocht wordt. Daarnaast speelt vertrouwen een belangrijke rol en wil de bezoeker je eerst waarschijnlijk beter leren kennen. Het is goed om je daarom te verdiepen in de redenen waarom mensen zoeken en in welke fase van het koopproces ze zitten. Lees verder

Duurzaamheid niet meer weg te denken in e-commerce.

Bernoud Jonker, 01 okt 2019
Duurzaamheid is niet meer weg te denken. Gelukkig is tegenwoordig bijna iedereen ervan overtuigd dat we beter moeten omgaan met de aarde en de bronnen die de aarde ons biedt. Langzaam wordt het duidelijk dat duurzaamheid niet voor specifieke industrieën is maar dat iedereen daar een bijdrage aan heeft, zo ook voor e-commerce. Lees verder

De psychogische impact van kleuren

Bernoud Jonker, 01 sep 2019
Kleuren hebben op mensen een effect, voor iedereen kan dat verschillend zijn. Vanuit marketing oogpunt is kleurgebruik meer dan interessant genoeg om daar nader onderzoek naar te doen. Wat is het effect van kleur? Kijken we allemaal hetzelfde naar kleur? En hoe gebruik je kleur in een website?  Lees verder

Hoe meet je het succes van je website of webshop

Bernoud Jonker, 01 aug 2019
Iedere ondernemer met een website of webshop wil hieruit graag een maximaal rendement  uit halen. De grote vraag hierbij is: hoe meet je het resultaat van je site en hoe kun je indien gewenst systematisch je resultaat verbeteren? Om hierbij te helpen zijn er verschillende modellen ontwikkeld. Een van die modellen is het ADOF-model wat een afkorting is van Accessibility, Design, Offer en Fulfilment. Dit model is in 1997 ontwikkeld door Eelco Huizingh (Rijksuniversiteit Groningen).   Lees verder

Wat zijn de trends in webdesign

Bernoud Jonker, 01 jul 2019
Het is goed om af en toe pas op de plaats te maken en te checken of je nog steeds goed op koers ligt. De zomer is misschien een goed moment om dit te doen. Een van de punten die je daarin mee moet nemen is je website. Is het design van deze tijd en is de boodschap op de website nog actueel genoeg. Een website is je online visitekaartje, als een website al weer wat ouder is dan is het aan te raden deze op te frissen, bezoekers zullen dit zeker waarderen. Ook is het goed om te controleren of de teksten nog wel kloppen en niet hier en daar aangepast worden. Lees verder

eCommerce verdienmodellen

Bernoud Jonker, 01 mei 2019
De economie verschuift steeds meer naar online. Vroeger liep je door de winkelstraat, nu surf je over world wide web. Het internet biedt veel nieuwe mogelijkheden om zaken te doen, soms zelfs zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. In dit artikel willen we een stapje terug doen en meer conceptmatig deze mogelijkheden op een rijtje zetten. Lees verder

Effectief online verkopen

Bernoud Jonker, 01 mrt 2019
Conversie is het percentage bezoekers dat tot aankoop overgaat. Conversie is belangrijk voor alle webshops en voor veel websites. Je hebt geen site om alleen iets te tonen, je wilt zaken doen. Bij conversie gaat het erom dat de bezoeker klant wordt. Wie serieus met online business is wil dit soort processen niet aan het toeval overlaten. En omdat er op internet niet alleen maar producten in webshops worden verkocht heeft het zin om dieper in dat conversie proces te duiken en te onderzoeken hoe dat conversieproces in elkaar zit en hoe dit optimaal ingericht kan worden. Lees verder

Powered by webXpress