Blog

Deze 6 aandachttrekers boosten je verkopen!

Bernoud Jonker, 01 mei 2020
Op het internet is er een strijd om aandacht aan de gang. Er zijn veel websites en veel webshop en dagelijks worden nog weer nieuwe sites hieraan toegevoegd. Al deze sites schreeuwen om aandacht. Consumenten op internet kunnen echter hun tijd en daarmee hun aandacht maar één keer uitgeven. Hoewel de tijd die consumenten op internet doorbrengen nog steeds groeiende is, is de groei van content vele malen groter. De strijd om aandacht zal alleen maar groter worden. Daarnaast lijkt het steeds moeilijker om te focussen, we switchen steeds sneller van het één naar het ander. De vraag is dus hoe krijg je aandacht en hoe houdt je deze vast. Lees verder

Een webshop starten? Direct succes!

Bernoud Jonker, 01 apr 2020
Het corona virus maakte in één keer duidelijk hoe fysiek onze samenleving is. Dit terwijl internet ons ontzettend veel mogelijkheden biedt om online met elkaar in contact te komen en te blijven. Veel winkels moesten hun deuren sluiten ter bescherming van hun klanten en van zichzelf. Voor veel winkels betekent een gesloten winkel geen omzet terwijl de vaste kosten gewoon doorlopen. Een webshop kan hier een perfecte oplossing zijn. Lees verder

10 redenen om vandaag nog een Blog te starten

Bernoud Jonker, 01 mrt 2020
Het schrijven van blogs is een tijdsinvestering. Toch kan het starten van een blog waarde aan je website toevoegen. Het starten van een zakelijke blog biedt veel voordelen. In dit artikel wil ik graag 10 goede redenen geven om hiermee vandaag nog te starten. Lees verder

Factoren die van invloed zijn op uw online vindbaarheid

Bernoud Jonker, 01 feb 2020
Veel online bezoekers zullen  zich breder oriënteren voordat ze een aankoop doen. Een goede website of webshop is daarom belangrijk, dit is immers uw winkel in de online winkelstraat. Voor een goede vindbaarheid spelen meerdere factoren een belangrijke rol. Als website of webshop beheerder is het belangrijk om deze factoren voortdurend in het achterhoofd te houden en actief deze zoveel mogelijk tot hun recht te laten komen. Lees verder

6 Webdesigntrends voor 2020

Bernoud Jonker, 01 jan 2020
De wereld van webdesign is constant in beweging. In deze beweging zijn er twee belangrijke factoren: grafische vormgeving en techniek. Beide factoren gaan vaak hand in hand. In dit artikel een overzicht van de 6 belangrijkste trends. Lees verder

Bespaar op je webdesignkosten met Growth Driven Design

Bernoud Jonker, 01 dec 2019
Internet ontwikkeld zich continue door waarbij het aantal technische mogelijkheden steeds verder toenemen. Tegelijkertijd is vormgeving belangrijk en is sterk trend afhankelijk. Om de website of webshop actueel te houden lijkt het een must om iedere twee tot drie jaar de website te herontwerpen. Het herontwerpen van een website is niet alleen frustrerend maar neemt ook aanzienlijke kosten met zich mee, kost tijd en het resultaat is niet altijd even goed voorspelbaar.  Lees verder

Zet in iedere fase je (potentiele) klant centraal: See, Think, Do, Care

Bernoud Jonker, 01 nov 2019
Niet iedere bezoeker van een website staat in de startblokken om iets te kopen. Er moet eerst een ‘trigger’ zijn. Soms is dat een koopimpuls bijvoorbeeld wanneer bijvoorbeeld je stofzuiger het plotseling begeeft of je computer het niet meer doet en direct gerepareerd of vervangen moet worden. Dan heb je een echte koopintentie en ga je doelgericht te werk. In de praktijk blijkt dat slechts 1-2% van bezoekers van een site een koopintentie hebben. Dat betekent dat 98% zich nog oriënteert en informatie zoekt over een dienst of product. Dan is een "koop nu!” boodschap al gauw opdringerig en bied je niet de informatie die gezocht wordt. Daarnaast speelt vertrouwen een belangrijke rol en wil de bezoeker je eerst waarschijnlijk beter leren kennen. Het is goed om je daarom te verdiepen in de redenen waarom mensen zoeken en in welke fase van het koopproces ze zitten. Lees verder

Duurzaamheid niet meer weg te denken in e-commerce.

Bernoud Jonker, 01 okt 2019
Duurzaamheid is niet meer weg te denken. Gelukkig is tegenwoordig bijna iedereen ervan overtuigd dat we beter moeten omgaan met de aarde en de bronnen die de aarde ons biedt. Langzaam wordt het duidelijk dat duurzaamheid niet voor specifieke industrieën is maar dat iedereen daar een bijdrage aan heeft, zo ook voor e-commerce. Lees verder

De psychogische impact van kleuren

Bernoud Jonker, 01 sep 2019
Kleuren hebben op mensen een effect, voor iedereen kan dat verschillend zijn. Vanuit marketing oogpunt is kleurgebruik meer dan interessant genoeg om daar nader onderzoek naar te doen. Wat is het effect van kleur? Kijken we allemaal hetzelfde naar kleur? En hoe gebruik je kleur in een website?  Lees verder

Hoe meet je het succes van je website of webshop

Bernoud Jonker, 01 aug 2019
Iedere ondernemer met een website of webshop wil hieruit graag een maximaal rendement  uit halen. De grote vraag hierbij is: hoe meet je het resultaat van je site en hoe kun je indien gewenst systematisch je resultaat verbeteren? Om hierbij te helpen zijn er verschillende modellen ontwikkeld. Een van die modellen is het ADOF-model wat een afkorting is van Accessibility, Design, Offer en Fulfilment. Dit model is in 1997 ontwikkeld door Eelco Huizingh (Rijksuniversiteit Groningen).   Lees verder

Wat zijn de trends in webdesign

Bernoud Jonker, 01 jul 2019
Het is goed om af en toe pas op de plaats te maken en te checken of je nog steeds goed op koers ligt. De zomer is misschien een goed moment om dit te doen. Een van de punten die je daarin mee moet nemen is je website. Is het design van deze tijd en is de boodschap op de website nog actueel genoeg. Een website is je online visitekaartje, als een website al weer wat ouder is dan is het aan te raden deze op te frissen, bezoekers zullen dit zeker waarderen. Ook is het goed om te controleren of de teksten nog wel kloppen en niet hier en daar aangepast worden. Lees verder

Powered by webXpress