Blog

Een webshop starten? Direct succes!

Bernoud Jonker, 01 apr 2020
Het corona virus maakte in één keer duidelijk hoe fysiek onze samenleving is. Dit terwijl internet ons ontzettend veel mogelijkheden biedt om online met elkaar in contact te komen en te blijven. Veel winkels moesten hun deuren sluiten ter bescherming van hun klanten en van zichzelf. Voor veel winkels betekent een gesloten winkel geen omzet terwijl de vaste kosten gewoon doorlopen. Een webshop kan hier een perfecte oplossing zijn. Lees verder

10 redenen om vandaag nog een Blog te starten

Bernoud Jonker, 01 mrt 2020
Het schrijven van blogs is een tijdsinvestering. Toch kan het starten van een blog waarde aan je website toevoegen. Het starten van een zakelijke blog biedt veel voordelen. In dit artikel wil ik graag 10 goede redenen geven om hiermee vandaag nog te starten. Lees verder

Factoren die van invloed zijn op uw online vindbaarheid

Bernoud Jonker, 01 feb 2020
Veel online bezoekers zullen  zich breder oriënteren voordat ze een aankoop doen. Een goede website of webshop is daarom belangrijk, dit is immers uw winkel in de online winkelstraat. Voor een goede vindbaarheid spelen meerdere factoren een belangrijke rol. Als website of webshop beheerder is het belangrijk om deze factoren voortdurend in het achterhoofd te houden en actief deze zoveel mogelijk tot hun recht te laten komen. Lees verder

6 Webdesigntrends voor 2020

Bernoud Jonker, 01 jan 2020
De wereld van webdesign is constant in beweging. In deze beweging zijn er twee belangrijke factoren: grafische vormgeving en techniek. Beide factoren gaan vaak hand in hand. In dit artikel een overzicht van de 6 belangrijkste trends. Lees verder

Bespaar op je webdesignkosten met Growth Driven Design

Bernoud Jonker, 01 dec 2019
Internet ontwikkeld zich continue door waarbij het aantal technische mogelijkheden steeds verder toenemen. Tegelijkertijd is vormgeving belangrijk en is sterk trend afhankelijk. Om de website of webshop actueel te houden lijkt het een must om iedere twee tot drie jaar de website te herontwerpen. Het herontwerpen van een website is niet alleen frustrerend maar neemt ook aanzienlijke kosten met zich mee, kost tijd en het resultaat is niet altijd even goed voorspelbaar.  Lees verder

Zet in iedere fase je (potentiele) klant centraal: See, Think, Do, Care

Bernoud Jonker, 01 nov 2019
Niet iedere bezoeker van een website staat in de startblokken om iets te kopen. Er moet eerst een ‘trigger’ zijn. Soms is dat een koopimpuls bijvoorbeeld wanneer bijvoorbeeld je stofzuiger het plotseling begeeft of je computer het niet meer doet en direct gerepareerd of vervangen moet worden. Dan heb je een echte koopintentie en ga je doelgericht te werk. In de praktijk blijkt dat slechts 1-2% van bezoekers van een site een koopintentie hebben. Dat betekent dat 98% zich nog oriënteert en informatie zoekt over een dienst of product. Dan is een "koop nu!” boodschap al gauw opdringerig en bied je niet de informatie die gezocht wordt. Daarnaast speelt vertrouwen een belangrijke rol en wil de bezoeker je eerst waarschijnlijk beter leren kennen. Het is goed om je daarom te verdiepen in de redenen waarom mensen zoeken en in welke fase van het koopproces ze zitten. Lees verder

Duurzaamheid niet meer weg te denken in e-commerce.

Bernoud Jonker, 01 okt 2019
Duurzaamheid is niet meer weg te denken. Gelukkig is tegenwoordig bijna iedereen ervan overtuigd dat we beter moeten omgaan met de aarde en de bronnen die de aarde ons biedt. Langzaam wordt het duidelijk dat duurzaamheid niet voor specifieke industrieën is maar dat iedereen daar een bijdrage aan heeft, zo ook voor e-commerce. Lees verder

De psychogische impact van kleuren

Bernoud Jonker, 01 sep 2019
Kleuren hebben op mensen een effect, voor iedereen kan dat verschillend zijn. Vanuit marketing oogpunt is kleurgebruik meer dan interessant genoeg om daar nader onderzoek naar te doen. Wat is het effect van kleur? Kijken we allemaal hetzelfde naar kleur? En hoe gebruik je kleur in een website?  Lees verder

Hoe meet je het succes van je website of webshop

Bernoud Jonker, 01 aug 2019
Iedere ondernemer met een website of webshop wil hieruit graag een maximaal rendement  uit halen. De grote vraag hierbij is: hoe meet je het resultaat van je site en hoe kun je indien gewenst systematisch je resultaat verbeteren? Om hierbij te helpen zijn er verschillende modellen ontwikkeld. Een van die modellen is het ADOF-model wat een afkorting is van Accessibility, Design, Offer en Fulfilment. Dit model is in 1997 ontwikkeld door Eelco Huizingh (Rijksuniversiteit Groningen).   Lees verder

Wat zijn de trends in webdesign

Bernoud Jonker, 01 jul 2019
Het is goed om af en toe pas op de plaats te maken en te checken of je nog steeds goed op koers ligt. De zomer is misschien een goed moment om dit te doen. Een van de punten die je daarin mee moet nemen is je website. Is het design van deze tijd en is de boodschap op de website nog actueel genoeg. Een website is je online visitekaartje, als een website al weer wat ouder is dan is het aan te raden deze op te frissen, bezoekers zullen dit zeker waarderen. Ook is het goed om te controleren of de teksten nog wel kloppen en niet hier en daar aangepast worden. Lees verder

eCommerce verdienmodellen

Bernoud Jonker, 01 mei 2019
De economie verschuift steeds meer naar online. Vroeger liep je door de winkelstraat, nu surf je over world wide web. Het internet biedt veel nieuwe mogelijkheden om zaken te doen, soms zelfs zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. In dit artikel willen we een stapje terug doen en meer conceptmatig deze mogelijkheden op een rijtje zetten. Lees verder

Effectief online verkopen

Bernoud Jonker, 01 mrt 2019
Conversie is het percentage bezoekers dat tot aankoop overgaat. Conversie is belangrijk voor alle webshops en voor veel websites. Je hebt geen site om alleen iets te tonen, je wilt zaken doen. Bij conversie gaat het erom dat de bezoeker klant wordt. Wie serieus met online business is wil dit soort processen niet aan het toeval overlaten. En omdat er op internet niet alleen maar producten in webshops worden verkocht heeft het zin om dieper in dat conversie proces te duiken en te onderzoeken hoe dat conversieproces in elkaar zit en hoe dit optimaal ingericht kan worden. Lees verder

Nieuwe .shop extensie is een kans

Bernoud Jonker, 01 jan 2019
De nieuwe domeinnaam extensie .shop wordt beschouwd als een van de meest populaire nieuwe domeinextensies die sinds 2013 zijn geïntroduceerd. Met een .shop-extensie maak je namelijk direct duidelijk dat het om een winkel gaat. Klanten en websitebezoekers zien alleen al aan de naam dat ze bij jouw onderneming producten of diensten kunnen kopen.  Lees verder

Neuro marketing toegepast op webshops

Bernoud Jonker, 01 nov 2018
Lees verder

Het geheim van goede landingspagina's

Bernoud Jonker, 01 sep 2018
Landingspagina's zijn belangrijk binnen website. Een aantal landingspagina's zijn zichtbaar maar er zijn ook landingspagina's die niet zichtbaar zijn omdat ze niet in de menu's genoemd worden maar wel binnen de website aanwezig zijn. Deze "onzichtbare" landingspagina's kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan het aantal bezoekers maar ook aan de conversie. Lees verder

Verbeter het verkoopresultaat van je webwinkel

Bernoud Jonker, 01 jul 2018
Voor webwinkel eigenaren is online zaken doen serious business. Naast de afhandeling van orders en het updaten van het assortiment zijn online ondernemers vaak ook druk met het verbeteren van hun site en activiteiten rond deze site om zo meer bezoekers te trekken en meer te verkopen. In deze blog willen we stilstaan bij de verschillende mogelijkheden om meer bezoekers te trekken en meer te verkopen. Lees verder

De AVG en de impact op websites

Bernoud Jonker, 01 mei 2018
Als je een website bezoekt waar een gratis white paper wordt aangeboden en je moet eerst diverse gegevens invullen zoals naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum en e-mail dan voelt iedereen wel nattigheid. Deze gegevens komen in een database. Naast het feit dat ik een white paper zal ontvangen  nog wel meer mailtjes ontvangen en als ik nog meer pech hebt zelfs mail van andere organisaties.
Lees verder

Waarom SSL beveiliging zo belangrijk is

Bernoud Jonker, 01 mrt 2018
De term SSL wordt gebruikt voor beveiligingscertificaten die ingezet worden om de data tussen browser en server te versleutelen. Tegenwoordig wordt echter van de TLS technologie gebruikgemaakt, een verbeterde versie van zijn voorganger. Maar wat betekenen die termen nu precies en wat wordt er dan beveiligd? In dit artikel leggen ik graag het een en ander uit.

Lees verder

Wat is responsive en hoe werkt het

Bernoud Jonker, 01 jan 2018
Websites en webshop werden in eerste instantie ontworpen voor weergave op PC's. In deze tijd was het belangrijk om de schermbreedte van de standaard monitors goed in de gaten te houden en hier het design (de breedte) op afstemmen. Geleidelijk aan ontwikkelde de mobieltjes zich, ze kregen grafische schermen en internet toegang werd mogelijk. De eerste schermpjes hadden een beperkte resolutie en de internet snelheid was erg beperkt. Wie met z'n mobieltje op internet ging surfen was zich de beperkingen bewust en nam deze voor lief. 
Lees verder

Adverteren met Google Adwords

Bernoud Jonker, 01 nov 2017
Google Adwords is een advertentieprogramma van Google. Het biedt bedrijven de mogelijkheid om gebruikers van de zoekmachine te bereiken met advertenties die naast de zoekresultaten vertoond worden. Google Adwords is tevens de grootste inkomstenbron van Google en wordt algemeen beschouwd als een effectieve online advertentiemethode.
Lees verder

Zoekmachines en vindbaarheid

Bernoud Jonker, 01 jul 2017
Google heeft een groot belang dat ze de meest gebruikte zoekmachine zijn en blijven. Door Google wordt goed geld verdient met het vertonen en van advertenties, het is het daarom belangrijk om goede zoekresultaten te tonen. Waar Google als zoekmachine een grootte stap voorwaarts maakte was om websites te ranken op basis van populariteit en content. De populariteit wordt daarbij bepaald aan de hand van het aantal verwijzingen naar een site. De content wordt bepaald op basis van de content van de pagina. Een goede ranking vraagt uiteraard om meer criteria zoals het aantal bezoekers, de verblijftijd op de site, het responsive zijn, betrouwbaarheid en andere criteria. 
Lees verder

Het belang van leesbare URL´s

Bernoud Jonker, 01 mrt 2017
Lees verder

CMS hoe het (voor mij) begon

Bernoud Jonker, 01 jan 2017
Mijn eerste website maakte ik in MS-FrontPage. Mijn indruk was dat iedere pagina steeds opnieuw vormgegeven moest worden. Bij een verandering in het design moest je steeds weer alle pagina's bij langs. Het lag ongetwijfeld aan mijn vaardigheden met dit programma, maar het maken en onderhouden was op de manier een hele klus.   Lees verder

Powered by webXpress