instellen e-mail op iphone

Instellen e-mail op iPhone


Deze pagina is bedoeld ter ondersteuning van onze klanten bij instellen van een e-mail account op een Apple iPhone.

Voor het instellen van het van een mailaccount op een iPhone volg de volgende instructies:
 
  • Ga naar : Instellingen"
  • Kies "Mail, Contacten, Agenda"
  • Kies "Nieuwe account"
  • Kies "Anders"
  • Kies "Voeg mailaccount toe"


  • Vul in:
    • Naam = de gewenste naam voor het mailaccount (vrij te kiezen)
    • E-mailadres = het volledige e-mailadres (zoals opgeven)
    • Wachtwoord = (zoals opgegeven)
    • Beschrijving = de gewenste omschrijving (vrij te kiezen)
  • Klik op "Volgende"
  • Selecteer: IMAP (geadviseerd) of POP3
 
  • Vul in bij "Server inkomende post":  
    • Hostnaam = inkomende mailserver (zoals opgegeven) - voorbeeld: mail.ditismijndomein.nl
    • Gebruikersnaam = het volledige e-mailadres (zoals opgegeven)
    • Wachtwoord (zoals opgegeven)
    • Poortnummer inkomende post: POP3: 995 / IMAP: 993


  • Vul in bij "Server uitgaande post":
    • Hostnaam = inkomende mailserver (zoals opgegeven) - voorbeeld: mail.ditismijndomein.nl
    • Gebruikersnaam = het volledige e-mailadres (zoals opgegeven)
    • Wachtwoord (zoals opgegeven)

  • Kies "Volgende"
  • Kies "Bewaar"

De mailbox is aangemaakt. Als er (nog) mail op de server staat wordt deze gedownload, dit kan enige tijd duren.

Problemen bij versturen van e-mail
 
Als er problemen zijn met het versturen met e-mail dan is de uitgaande mailserver (toch) niet goed geconfigureerd. In dat geval kunt u de volgende instructies volgen:
 
  • Ga naar "Instellingen"
  • Kies "Mail, Contacten, Agenda"
  • Kies "Mailaccount"
  • Kies "Account"
  • Kies "SMTP" (bij server uitgaande post)
  • Selecteer bedoelde mailaccount
  • Kies Account
  • Vul in bij "Server uitgaande post":
    • Hostnaam = ingevuld
    • Gebruikersnaam = ingevuld
    • Wachtwoord = ingevuld
    • Gebruik SSL = aangezet
    • Identieyscontrole = wachtwoord
    • Serverpoort = 465
  • Kies "Gereed"
  • Kies "Account"
  • Kies "Gereed"

Kom je er met deze toelichting toch niet uit dan kun je uiteraard contact opnemen met onze Servicedesk. Indien support of afstand nodig is kunnen in bepaalde situaties kosten in rekening worden gebracht.

Pagina terug
Powered by webXpress